05 February 2012

Institut Terjemahan Dan Buku Malaysia

Buat pengetahuan semua, Institut Terjemahan Negara Malaysia telah bertukar nama kepada Institut Terjemahan Dan Buku Malaysia.
2 hari lepas aku pergi interview kat jabatan ni (Wangsa Maju).
Panel empat orang semuanya (dan semuanya perempuan...ngeee..agak formal di situ).
Aku ingatkan ada interview je...lepas bagi soalan macam peluru berpandu, seorang daripada panel bagi kebenaran aku masuk exam lepas tengok aku serius je...
Sepanjang exam aku diberi 4 jenis teks berbeza, 2 teks untuk translate dan 2 teks utk edit (errr...aku mintak position editor tapi translate pun kena jugak..kira utk 2 position)...
Agak naik juling jugak mata aku ye buat exam ni, dengan 2,3 bijik kamus depan meja...
Tapi serius aku seronok sebab dapat buat tugas sebagai penterjemah dan editor di jabatan yang 'high level' begini...
Ada rezeki jumpa lagi:)

No comments:

Post a Comment