20 July 2011

Mutiara kata

  • Yang menilai, menghukum, memberikan dosa, pahala dan yang mengetahui isi hati manusia hanyalah Allah. Jadi usahlah kita menyibuk akan hal orang lain, jangan bersangka buruk, menfitnah dan mengadu dumba kerana itu adalah perkara sia-sia yang menempah neraka. Urusan Allah, biar Allah saja yang uruskan
  • pembohongan yg selalu diucapkan akan menjadi kenyataan, dan begitu juga sebaliknya; kenyataan yg jarang diucapkan akan menjadi pembohongan
  • Andai HARI INI milik kita,gunakanlh sebaiknya krn esok belum tentu utk kita..andai hari ini kita rancangkn ssuatu utk esok,rancangkanlh sekemas mgkn tpi jgn lupa pda takdir yg menentukan sgalanya..andai ESOK buat kita kecewa, redhalah dgn ketentuan..sengaja Dia tentukn sedemikian agar kita terus berhati-hati utk LUSA yg menjelma..smoga kita lebih brsedia dgn segala kemungkinan yg tiba biarpun sudah berusaha.. 
  • Aku minta pda Allah setangkai bunga segar, lalu aku diberi kaktus berduri...
    aku minta binatang mungil, lalu aku diberi ulat brbulu,
    aku kecewa ,dan sedih...
    Betapa tidak adilnya hidupku ini,
    tpi kmudian kaktus itupun berbunga bahkan bgitu indah & ulat itupun brubah menjadi kupu2 yg amat indah,,,
    Itulh jalan Allah , smua akan menjadi indah pd waktunya,
    Allah tak beri apa yg Kita harapkan tapi,Allah beri yg terbaik bagi hambaNya,
    semoga Kta trmasuk orng2 yg brsyukur...
    aamiin...
  • Jika kau bersabar sesaat ketika kau sedang kemarahan.. pasti kau dapat membendung seratus hari kesedihan...
  • hidup tergambar dari ejaan cinta dan air mata...hidup itu mudah, namun terlalu sulit untuk bisa memahaminya...semakin dipikirkan, semakin terasa kerumitan penciptaannya...komposisi rasa, tingkah laku, dan objek yang begitu sempurna bagi kita...namun terlalu kecil bagi-Nya...
  • Boy: Awak cintakan saya lebih dari keluarga awak?
    Girl: TAK.
    Boy: Kenapa?
    Girl: Bila saya mula berjalan & terjatuh, bukan awak yang bangunkan saya tapi IBU saya. Bila saya di luar, bukan awak yang pegang tangan saya tapi AYAH saya. Bila saya menangis, awak tak x hentikan tangisan sy pon, tapi KAKAK ABANG saya yang hentikn. Jadi, keluarga lebih berharga dari segalanya ♥

No comments:

Post a Comment